Centrul Regional Scholas Occurrentes SNSPA, prin programul internațional University of Meaning și în colaborare cu rețeaua internațională de Catedre Scholas, organizează, vineri, 26 februarie 2021, începând cu ora 16:00 (București), webinarul „Education and Development in (post)pandemic Times”.
Acest eveniment va reuni experți, profesori și practicieni care vor aborda efectele pandemiei asupra educației. Programul evenimentului, aici.
În organizarea evenimentului s-a avut în vedere că impactul pandemiei este profund resimțit de sistemele de educație asupra cărora acționează diferite presiuni, atât legate de nevoia de digitalizare, cât și de necesitatea imediată de a educa. Acesta nu e izolat, efectele crizei resimțindu-se atât asupra programelor de studii naționale și internaționale, cât și asupra cercetării și finanțării. Diviziunea digitală a devenit mai acută, întrucât criza provocată de coronavirus a crescut rapid necesitatea de a fi „online”, în timp ce, în 2017, potrivit UNICEF, 29% dintre tinerii din întreaga lume (15-24) nu erau. Mai mult decât atât, rata abandonului este mai mare în actualele condiții.
Restricționarea mișcării persoanelor care au fost potențial expuse bolii s-a dovedit să aibă un puternic impact psihologic asupra acestora. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, copiii și tinerii tind să fie afectați negativ de izolare și pot manifesta anxietate și frică. La acestea se adaugă și provocările legate de adaptarea curriculei la predarea online și, implicit, cele de asigurarea calității în noul context.
În plus, știind că se așteaptă ca aproape 60 de milioane de persoane să fie expuse sărăciei din cauza pandemiei la nivel global și având în vedere impactul actual al crizei asupra instituțiilor de învățământ, întrebările la care încearcă să răspundă evenimentul sunt: „Cum va arăta noua normalitate a educației și cum se poate ea modela?”, „Ce rol are solidaritatea în încercarea de depășire a crizei într-o manieră în care să nu adâncim inegalități structurale deja existente?”, „Cum se echilibrează prioritățile privind educația și dezvoltarea în perioade de criză?”. Intuim că unele răspunsuri ale acestor întrebări, precum și posible soluții pentru a aborda efectele crizei actuale există deja și că prin crearea unui spațiu de întâlnire ar putea apărea o experiență împărtășită în acest sens. După cum spunea însuși Papa Francisc în Enciclica Scrisorii Fratelli Tutti, „Este nevoie de noi modalități de auto-exprimare și participare în societate. Educația face acest lucru să fie posibil în măsura în care permite fiecărei ființe umane să-și modeleze propriul viitor”.
Evenimentul se va desfășura în limba engleză și în limba spaniolă (cu traducere simultană), iar participarea este liberă și gratuită. Vă invităm să participați la această întâlnire online, completând online acest formular.
Scholas Occurrentes este o fundație pontificală laică fără scop lucrativ care reunește în prezent 500.000 de membri din 192 de țări și care implementează diferite programe educative. Misiunea sa este de a realiza integrarea în societate a tinerilor din mediile socio-economice dezavantajate, prin propuneri tehnologice, sportive și artistice care promovează educația din perspectiva culturii întâlnirii. În februarie 2019, în timpul vizitei instituționale a lui José María del Corral (Director Global Scholas Occurrentes) la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, a avut loc semnarea Acordului dintre Scholas Occurrentes și SNSPA. Deschiderea Centrului Regional Scholas Occurrentes a avut loc pe 21 martie 2019. Unul din primele programe implementate a fost Catedra Scholas SNSPA, care funcționează în cadrul Catedrelor Scholas Internațional, o rețea educațională care reunește 100 de universități și 35 de observatori. Pe 11 septembrie 2020, SNSPA a fost invitată să colaboreze în cadrul noului program internațional, University of Meaning / Universidad del Sentido, inițiat de Papa Francisc și coordonat de reprezentanții Scholas Occurrentes.