Dezvoltarea unui curriculum colaborativ în învățământul universitar

Autori: Tracie M. Addy, Hamna Younas, Pelin Cetin, Monica Rizk, Fatimata Cham, Chidiebere Nwankpa, Manuela Borzone

 

Cuvinte cheie: predare incluzivă, echitate, diversitate, observarea clasei, protocol

 

Articolul “The Development of the Protocol for Advancing Inclusive Teaching Efforts (PAITE)” își propună să descrie modalitatea în care a fost dezvoltat Protocolul pentru Avansarea Eforturilor de Predare Incluzivă (PAITE) cu scopul de a oferi cadrelor didactice din învățământul universitar un feedback privind practicile de predare incluzivă pe care acestea le implementează la nivelul clasei. Modelul PAITE a fost inspirat de Protocolul de Observare a Clasei pentru STEM la Nivel Universitar (COPUS), care analizează comportamentele generale de predare și învățare în clasă, evaluând acțiunile profesorilor și studenților la intervale de două minute. Astfel, PAITE vizează practicile de predare incluzivă și este dezvoltat pentru utilizare flexibilă în diverse discipline și tipuri de cursuri. Autorii recunosc faptul că predarea incluzivă este dependentă de context, însă există practici de bază de predare care încuraja incluziunea, ce pot fi adoptate indiferent de cursul predat.

 

Proiectul a început prin identificarea inițială a comportamentelor observabile de predare incluzivă, pe baza observațiilor din clasă, utilizând cadre de referință axate pe predarea incluzivă și pe experiențele experților în domeniu. Totodată, au fost luate în considerare și  feedback-ul studenților care au făcut parte din acest demers. Prin intermediul acestui protocol, cadrele didactice pot să reflecteze asupra practicilor lor de predare incluzivă și să beneficieze de feedback extern. Observările repetate pe parcursul unui semestru permit profesorilor să identifice modele, să evalueze progresele și să ajusteze strategiile didactice în consecință.

 

Concluziile studiului indică faptul că protocolul este util pentru a oferi instructorilor feedback formativ cu privire la abordările lor de predare incluzivă pentru a-și evalua eforturile de implementare. Protocolul ar putea fi folosit și pentru observații informale ale colegilor sau  în cadrul comunităților axate pe predarea incluzivă sau pentru a monitoriza schimbările în practicile de predare incluzivă în cursuri unde au fost implementate intervenții.

 

Acest text reprezintă o sinteză destinată informării comunității academice cu privire la studiile relevante în domeniul integrării studenților cu dizabilități în mediul universitar. Conținutul a fost atent selectat și sintetizat pentru a oferi informații relevante persoanelor interesate. Recomandăm parcurgerea integrală a textului dacă acesta este considerat util în procesul de cercetare.

Comments are closed.
Facebook Pagelike Widget