Autori: Gayle Brewer, Emily Urwin și Beth Witham
Cuvinte cheie: marginalizare; dizabilități; sprijin în învățământul universitar
În studiul “Disabled student experiences of Higher Education” autorii au analizat comentariile pe care le-au făcut în social media studenții cu dizabilități (pe platforma Reddit) privind experiența lor cu mediul universitar. Cercetătorii consideră că această sursă de informare este relevantă pentru că utilizatorii, sub anonimat, pot să își exprime ideile și experiențele într-o manieră sinceră și deschisă, mai ales pe teme sensibile cum sunt cele legate privind experiențele persoanelor cu dizabilități.
Autorii au identificat șase teme recurente în postările persoanelor cu dizabilități: (1) impactul asupra educației (67% din mesajele originale, 23% din răspunsuri), (2) izolarea de colegi (18% din postările originale, 3% din răspunsuri), (3) solicitarea de consiliere și sprijin (62% din postările originale, 0% din răspunsuri), (4) barierele în calea sprijinului și a adaptărilor (47% din postările originale, 16% din răspunsuri), (5) impactul adaptărilor (23% din postările originale, 29% din răspunsuri) și (6) furnizarea de îndrumare și sprijin (0% din postările originale, 81% din răspunsuri).
În ceea ce privește impactul asupra educației, studenții se temeau că rămân în urmă cu studiile și erau conștienți de impactul pe care îl are dizabilitatea asupra notelor lor. În mai multe postări, autorii menționează suspendarea sau o reducere a numărului de cursuri urmate. Totodată, studenții erau conștienți de faptul că trebuiau să depună mai multe eforturi decât colegii lor pentru a obține aceleași rezultate. În ceea ce privește probleme legate de izolare, mesajele vizau în principal izolarea față de colegi, chiar evitarea din partea colegilor fără dizabilități sau o lipsă de înțelegere a acestora. În mesajele de pe forum erau solicitate sfaturi, sprijin și îndrumare din partea altor utilizatori, de unde se poate deduce o problemă a instituțiilor cu serviciile suport pe care le oferă sau că acestea lipsesc. În postări sunt menționate și detaliate dificultățile pe care le-au întâmpinat studenții care solicită asistență. Un exemplu în acest sens este legat de durata de timp necesară pentru a aranja adaptările, dar și refuzul sprijinului. Un alt exemplu este legat de atitudinea și comportamentul cadrelor didactice și al personalului administrativ: unele cadre didactice au refuzat să ofere. Mai mult, unii studenți care beneficiau de adaptări erau reticenți în a le folosi, temându-se că vor fi percepuți diferit.
În concluzie, autorii subliniază implicarea mai accentuată a universităților în a se asigura că serviciile suport pe care le oferă răspund corespunzător la nevoile studenților cu dizabilități.
Acest text reprezintă o sinteză destinată informării comunității academice cu privire la studiile relevante în domeniul integrării studenților cu dizabilități în mediul universitar. Conținutul a fost atent selectat și sintetizat pentru a oferi informații relevante persoanelor interesate. Recomandăm parcurgerea integrală a textului dacă acesta este considerat util în procesul de cercetare.