În perioada 3 – 6 iulie 2023, miniștri și înalți oficiali, reprezentanți ai Asociației Națiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN), organizații non-guvernamentale, observatori ONU, cercetători și experți din întreaga lume s-au reunit la Bali, Indonezia, în cadrul conferinței internaționale “Inclusive Lifelong Learning”, organizată de Institutul UNESCO pentru învățarea pe tot parcursul vieții, partner instituțional al Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA).
Cei peste 300 de participanți au analizat modalitățile de implementare a angajamentelor asumate la CONFINTEA VII (Marrakech, Maroc, 15-17 iunie 2022), respectiv construcția, dezvoltarea și promovarea de politici publice, bazate pe echitate, în domeniul educației adulților, pentru îmbunătățirea accesului la învățământ de înaltă calitate pe tot parcursul vieții, la nivel global, inclusiv în țările ASEAN. Liderii din întreaga lume s-au angajat să crească semnificativ participarea adulților la învățare și au recunoscut necesitatea urgentă a unei investiții financiare mai mari în învățarea și educația adulților.
SNSPA a fost reprezentată la eveniment de o delegație formată din: conf. univ. dr. Corina Buzoianu, cadru didactic al Facultății de Comunicare și Relații Publice, Cati Alexoaei și Albert Craiu, membri ai echipei proiectului EduCAd – Noi instrumente pentru strategia națională privind educația continuă a adulților, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă.
În cadrul conferinței, delegația SNSPA a susținut o prezentare cu tema: “Data for evidence-based adult literacy policy. Assessing adult key skills in Romania”.
Colaborarea dintre cele două instituții a început în anul 2021, prin semnarea, cu sprijinul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, a unui acord de parteneriat în domeniul educației continue a adulților. În prezent, acest acord facilitează implementarea în România, în parteneriat cu Ministerul Educației, a primului proiect de testare a competențelor cognitive cheie ale adulților, realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, prin intermediul unor instrumente de testare standardizate și validate la nivel internațional. Colectarea datelor va fi realizată cu sprijinul echipei de experți din cadrul proiectului “Noi instrumente pentru strategia națională privind educația conținuă a adulților”.