„Politica celor trei scenarii” (verde, galben, roșu), aplicată școlilor, pe timp de pandemie, este corectă. NU trebuie implicată educația în campanie electorală

Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, fost ministru al educației (2012-2014), consideră că măsurile adoptate de către Ministerul Educației și Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătății, de a utiliza instrumentele online de învățare, în localitățile cu o rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, sunt corecte.

Totodată, rectorul SNSPA face un apel la responsabilitate, adresat politicienilor care doresc să implice școala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID19, și care solicită redeschiderea unităților de învățământ preuniversitar, indiferent de amploarea îmbolnăvirilor la nivelul fiecărei localități în parte.

 

Declarația rectorului SNSPA, prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, cu privire la redeschiderea școlilor din Bucureşti și din țară, închise în contextul pandemiei:

„Sunt tot mai mulți politicieni și formațiuni politice care cer redeschiderea școlilor din toată țara și reluarea cursurilor în sistem clasic. Unii dintre aceștia utilizează inclusiv publicitatea online, susținută financiar cu bani din fondul de campanie electorală (deci și de la bugetul de stat), pentru a promova astfel de mesaje.

Așa cum nu am ezitat să-l critic public pe Ludovic ORBAN, atunci când a folosit inspectoratele școlare și anumite universități în negocierile sale politice, la fel nu ezit azi să spun că partidele și politicienii care doresc să implice școala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID19, greșesc profund.

Măsurile adoptate de către Ministerul Educației și Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătății, de a utiliza instrumentele online de învățare, în localitățile cu rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, SUNT CORECTE. Cursurile clasice implică un risc crescut de contaminare, în condițiile în care, zilnic, avem milioane de elevi, părinți, profesori, personal didactic auxiliar și de serviciu care fac naveta către școală. De asemenea, este bine cunoscut faptul că minorii nu respectă cu rigurozitate măsurile de prevenție (ține de specificitatea grupei de vârstă), ceea ce face iluzorie ipoteza siguranței în școli, în cazul localităților cu multe cazuri COVID19. Prin urmare, menținerea școlilor deschise în comunitățile afectate de pandemie contribuie la escaladarea problemelor de sănătate publică, nu la reducerea lor, iar alternativa școlii online este singura rațională.

Comparația cu celelalte țări europene este utilă, dar numai dacă este realizată într-o manieră completă și obiectivă. Multe dintre țările menționate ca „exemplu” de raportare la școală (Franța, Marea Britanie, Germania, Italia etc.) au rate de incidență a infecțiilor COVID19 mult peste cifrele din România, raportat la populație, iar printre măsurile avute în vedere în viitorul apropiat se află și trecerea școlilor în online.

Pot să înțeleg că lupta politică este foarte importantă, dar nu pot să aprob lupta politică absurdă, fără decență, fără bun simț și cu costuri pentru toată lumea, inclusiv pentru politicieni. Fiecare are dreptul la opinii, iar părerile unora se pot bucura de multă simpatie și susținere. Dar, în timpul unei crize, ca cea prin care trecem acum, campania electorală nu este mai importantă decât încercarea de a combate cât mai eficient această pandemie. Trebuie să acceptăm, uniți și solidari, măsuri excepționale în vremuri excepționale, atunci când ele sunt raționale și se bazează pe date. Dar eficiența acestor măsuri depinde nu numai de capacitatea guvernului de a le adopta și implementa, dar și de modul în care fiecare dintre noi înțelege să acționeze în mod responsabil.”

Comments are closed.
Like Us On Facebook
Facebook Pagelike Widget
Twitter