Comunicarea științei către tinerele generații: Metaforele prin care învață copiii noștri – COMMETSCI

Comunicarea științei către tinerele generații: Metaforele prin care învață copiii noștri

Cod: PN-III-P1-1.1-TE-2019-1300
Sursa de finanțare: UEFISCDI, PN III, P1 – Dezvoltarea sistemului național de CD, Subprogramul 1.1 Resurse umane – Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente (TE)
Durata: 1.11.2020-31.05.2022
Director de proiect: Elena Negrea-Busuioc

Proiectul Communicating science to young generations. Metaphors our children learn by/ Comunicarea științei către tinerele generații: Metaforele prin care învață copiii noștri are ca scop realizarea unei cercetări de amploare care combină metode calitative diverse (analiză de conținut, observație etnografică și focus grupuri) pentru a identifica, a inventaria și a analiza metaforele și analogiile folosite în predarea și învățarea conceptelor științifice la gimnaziu. Metaforele și analogiile sunt componente esențiale ale cogniției umane. Ele sunt manifeste în orice domeniu al experienței umane și implică procese cognitive sofisticate prin care două domenii conceptuale (un domeniu sursă și un domeniu țintă) sunt asociate în așa fel încât atribute ale domeniului sursă sunt transferate țintei, generându-se, astfel, cunoștințe noi. Tocmai această capacitate a lor de a genera noi înțelesuri, de a evoca noi imagini mentale care ne permit să ‘vedem’ lucrurile dintr-o perspectivă diferită face ca utilizarea metaforelor și analogiilor să fie indispensabilă în actul educațional, în special în predarea și învățarea conceptelor din științe.

Facebook Pagelike Widget