Numărul 3.2 al revistei “Culture. Society. Economy. Politics” a fost publicat pe platforma Sciendo

Numărul 3.2 (din decembrie 2023) al revistei “Culture. Society. Economy. Politics”, publicație a Facultății de Management (SNSPA), este unul special, pe tema “The Dynamics of Books – Writing, Publishing, Reading”. Fiecare contribuție aduce în discuție aspecte semnificative și oferă o înțelegere mai profundă a diverselor provocări și oportunități cu care se confruntă industria cărții în contextul schimbărilor recente. Iată o succintă prezentare a fiecărui articol inclus în acest număr:

Editorial. Post-Pandemic-Era: Another Crossroad for the Book Industry? (Bogdan Hrib, SNSPA)
Editorul invitat, Bogdan Hrib, pune în discuție transformările semnificative din industria cărții, în special în era post-pandemică. Schimbările în formatul cărții, trecerea de la tipărit la variante virtuale precum e-books și audiobooks, au adus cu sine provocări pentru autori și cititori. Creșterea numărului de cărți auto-publicate a modificat dinamica tradițională, implicând autori în roluri multiple, de la editare și marketing la producție și distribuție. În același timp însă sunt semne pozitive care arată un reviriment al interesului pentru cartea ”tradițională”, ceea ce sugerează imposibilitatea predicțiilor cu privire la viitorul cărții dar și faptul că în ciuda numeroaselor provocări, această industrie este una puternică.

Overcrowded Market or a Chance to Be Different? Micro Independent Presses in the UK (Sanda Ionescu, University of London)
Acest articol explorează situația editorilor independenți mici în Regatul Unit, analizând dacă există loc pentru ei într-un peisaj editorial supraaglomerat. Prin intermediul unei recenzii a literaturii și a unui studiu calitativ, autorul evidențiază provocările și abordările creative ale acestor editori mici. Studiul oferă observații utile nu doar pentru piața britanică, ci și pentru editorii mici din alte țări.

Turning Pages, Facing Challenges: Unveiling Business Inactivity and SMEs’ Challenges in Romania’s Book Publishing Market (Cecilia Ciocîrlan și Bogdan Hrib, SNSPA)
Acest articol se concentrează pe interacțiunea dintre localizare și globalizare în piața de publicații din România. Prin analiza datelor disponibile public despre performanța editorilor români, autorii identifică o tendință de inactivitate în cadrul întreprinderilor, evidențiind diferențele între întreprinderile mici și mijlocii și cele mari. Studiul subliniază oportunități de creștere, cum ar fi exploatarea diasporei românești și explorarea legăturii dintre vânzările de cărți, locațiile universităților și rolul instituțiilor academice în formarea obiceiurilor de lectură.

Education and the Children’s Book Market at the Crossroads: the Foundations for Creating a Romanian House of Children’s Literature (Roxana Tănase-Sahanagiu, Universitatea din București)
Contribuția se axează pe intersecția dintre educație și industria cărții pentru copii în societatea românească contemporană. Autoarea propune analiza necesității și posibilității de a crea o Casă Românească a Literaturii pentru Copii, argumentând că literatura pentru copii este crucială pentru investiția în viitorul societății. Prin identificarea inițiativelor esențiale, articolul susține nevoia de a îmbunătăți situația literaturii pentru copii în România.

Beyond the Manuscript: Unraveling Author-Publisher Dynamics (Ana-Maria Osadci-Baciu și Alexandra Zbuchea, SNSPA)
Articolul analizează dinamica complexă dintre autori și edituri în contextul experienței și satisfacției clienților. Utilizând metrici precum Customer Satisfaction (CSAT) și Customer Effort Score (CES), autorii prezintă rezultatele unui sondaj efectuat asupra a 133 de autori din diverse domenii literare și zone geografice din România. Studiul oferă insight-uri privind factorii cheie care influențează satisfacția autorilor și ușurința colaborării cu editurile, prezentând, totodată, recomandări practice pentru îmbunătățirea proceselor colaborative.

Write Like You’re Living in a Better World: Creative Writing as a Means for Building the Societies We Wish to See (Luke Ray Di Marco Campbell, University of Glasgow)
Acest articol propune un program educațional axat pe scrierea pentru utopii, în care participanții sunt încurajați să se angajeze în scrierea creativă pentru a imagina alternative viitoare la normele sociale și politice actuale. Autorul își propune să sprijine dezvoltarea creativității și viziunii participanților, permițându-le să exploreze direcții diferite în narativele lor. Articolul aduce exemple literare și cinematografice pentru a ilustra punctele relevante.

Photojournalism. Between Industry and Culture (Iulia Hrib, University of Groningen)
Acest studiu examinează dezvoltarea dinamică a fotojurnalismului ca industrie, evidențiind conexiunile sale culturale și relația cu industria cărții. Abordarea antreprenorială adăugată oferă o perspectivă detaliată asupra implicațiilor practice ale acestei profesii. Autorul dezvoltă, de asemenea, o analiză DESTEP pentru a ilustra implicațiile concrete ale acestui domeniu de activitate.

 

În ansamblu, contribuțiile din acest volum oferă o privire comprehensivă asupra diverselor aspecte ale industriei cărții, acoperind domenii precum auto-publicarea, editare independentă, piața cărților pentru copii, relația autor-editor, educația și evoluția fotojurnalismului, toate reflectând schimbările semnificative din mediul cultural și economic contemporan.
Acest număr poate fi accesat în regim open-acces pe platforma Sciendo.

Comments are closed.
Facebook Pagelike Widget