Școala Naţională de Studii Politice şi Administrative scoate la concurs un post contractual vacant, de bibliotecar IAS pe perioadă nedeterminată cu perioadă de probă.
Condiţii generale de participare
Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice de ocupare a postului
- studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul bibliologiei și științei informării;
- vechime în domeniul biblioteconomic de minimum 10 ani;
- experiență de minimum 2 ani în coordonarea și/sau realizarea unor activități de cercetare;
- cunoștințe în domeniul informatic: sisteme integrate de bibliotecă, Windows 10, Microsoft Office;
- cunoașterea aprofundată a unei limbi străine de circulație.
Dosarul de concurs
Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs, candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:
- cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copie certificat de nastere copii;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
- curriculum vitae.
Concursul va consta în:
- Proba scrisă
- Interviu
Calendarul concursului
- Înscriere la concurs: 24.06.2022-01.07.2022
- Verificarea dosarelor de concurs: 06.07.2022
- Proba scrisă:14.07.2022
- Interviu: 18.07.2022
Tematică
- Profilul de cercetare al unei universități – contribuția bibliotecii universitare la construirea și sustenabilitatea acestuia;
- Rolul bibliotecii în procesul de digitalizare a universității;
- Servicii, resurse și instrumente oferite de bibliotecă ca suport pentru activitatea de cercetare;
- Managementul datelor de cercetare în contextul Accesului Deschis – direcții europene;
- Ontologiile ca modalități de organizare și reprezentare a cunoștințelor.
Bibliografie:
- CHELCEA, Septimiu. (2007). Metodologia cercetării sociologice: metode cantitative și calitative. București: Editura Economică.
- COX, A.M., Kennan, M.A. Lyon L.,Pinfield, S., Sbaffi, L (2019). Maturing research data services and the transformation of academic libraries, Journal of Documentation, Vol. 75 No. 6, pp. 1432-1462. https://doi.org/10.1108/JD-12-2018-0211
- HEDDEN, Heather. Taxonomies and controlled vocabularies best practices for metadata. J Digit Asset Manag 6, 279–284 (2010) [online]. Disponibil la: https://doi.org/10.1057/dam.2010.29
- LANG, Lucy; Wilson, Trish; Wilson, Katie & Kirkpatrick, Aubrey (2018). Research Support at the Crossroads: Capability, Capacity, and Collaboration. New Review of Academic Librarianship, DOI: 10.1080/13614533.2018.1460727
- MERISALO, M., & Makkonen, T. (2022). Bourdieusian e-capital perspective enhancing digital capital discussion in the realm of third level digital divide. Information Technology & People, 35(8), 231-252.
- POWELL, J. (2015). A librarian’s guide to graphs, data and the semantic web. Elsevier. https://doi.org/10.1016/C2013-0-16976-0
- REGNEALĂ, Mircea (coord). Tratat de biblioteconomie (vol.1-4). București: Asociatia Bibliotecarilor din România, 2013-2019.
- SOARE, Biblioteca universitară și cercetarea științifică: teză de doctorat. București, Universitatea din București, 2019. [disponibilă pe platforma guvernamentală de teze de doctorat REI].
- Academic Advance Research Hub [online]. Disponibil la: https://academicadvancehub.snspa.ro/
Legislație:
- Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea drepturilor de autor nr. 8/1996;
- Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 205/2001 pentru aprobarea O.G. nr. 84/1998 privind constituirea fondului de susținere a bibliotecilor din învățământ;
- Ordinul MEC nr. 3944/01.05.2003 privind Regulamentul cadru de funcţionare a bibliotecilor universitare din sistemul naţional;
- Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- Planul strategic al Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (2021 – 2025) [online]. Disponibil la: https://snspa.ro/wp-content/uploads/2021/03/Planul-strategic-al-SNSPA-2021-2025.pdf
- PLANUL STRATEGIC DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ÎN SNSPA 2020-2024 [online]. Disponibil la: https://snspa.ro/wp-content/uploads/2021/03/Plan-Strategic-Calitate-CEAC-2020-2024.pdf
- Strategia de cercetare a Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (2021-2025) [online]. Disponibil la: https://snspa.ro/wp-content/uploads/2021/03/Strategia-de-cercetare-2021-2025.pdf
- Strategia de Digitalizare a Educației din România 2021-2027 – SMART-Edu[online]. Disponibil la: https://www.edu.ro/etichete/strategie-digitalizare-educa%C8%9Bie
Date de contact
Dosarele de concurs se vor depune la Direcția RU-salarizare (Str. Povernei, nr. 6, sector 1, Bucureşti)
Informaţii suplimentare
Telefon: 0372177170; 0372177180
web site: www.snspa.ro
e_mail: resurse.umane@snspa.ro
Persoana de contact: Steluța Pătru